Instagram behoort inmiddels tot de populairste social media ter wereld en blijft groeien in populariteit. Daarmee is het inmiddels ook een bijzonder interessant medium voor grote merken en andere bedrijven. Zij starten zelf een account of maken gebruik van andere gebruikers met een groot bereik om hun doelgroep aan te spreken.
Het is dan ook voor veel mensen interessant om het persoonlijke bereik op Instagram te vergroten. Met een enorme concurrentie is dit echter niet simpel. Daarom geven wij drie tips die kunnen helpen om het Instagram-bereik te vergroten.
1. Een boost met nieuwe volgers
Als startend Instagram-account is het een steile curve om nieuwe volgers te krijgen. Andere gebruikers zijn eerder geneigd om een account te volgen dat al een flink bereik heeft. Als zo veel mensen het account volgen, zal het immers wel goede content hebben, toch?
Heb je maar enkele tientallen of honderden volgers, dan is het dus lastiger om iemand ervan te overtuigen je te volgen. Je kunt je account een boost geven door Instagram volgers te kopen. Dit kan eenvoudig en snel, vaak al binnen enkele uren. Je kunt hierbij soms ook kiezen voor een specifieke nationaliteit van volgers, om enige relevantie te behouden.
2. Consistentie
Een account dat de moeite waard is om te volgen, moet ook consistentie hebben. Consistentie zit in verschillende factoren: de frequentie waarmee je iets plaatst, de stijl die je volgt en de wijze waarop foto’s zijn gemaakt.
Als account moet je enige voorspelbaarheid hebben: een account dat alle kanten opgaat qua stijl, plaatsingsfrequentie en kleurgebruik is niet herkenbaar en daarom minder aantrekkelijk om te volgen.
Kies voor een plaatsingsfrequentie die op lange termijn haalbaar is. Dagelijks plaatsen kan erg positief zijn, maar als je dit niet goed kunt volhouden kun je beter kiezen voor een lagere frequentie, zodat er altijd voldaan kan worden aan de verwachtingen.
3. Maak goed gebruik van Stories
Instagram Stories zijn een goede wijze om volgers vast te houden. Instagram heeft een algoritme dat bepaalt wie je als eerste ziet wanneer je de app opent. Iemand die je volgt en waarvan je vaak iets liket of een bericht van opent, laat aan Instagram zien dat je geïnteresseerd bent in dit account. In de toekomst wordt dit account dan ook eerder getoond bij een nieuwe post.
Dergelijke interacties kun je verhogen met Stories, die veel mensen vaak bekijken. Hoe vaker je iets plaatst op je Stories, hoe groter de kans dat mensen er al dan niet per ongeluk langskomen. Plaats je vervolgens iets nieuws, dan wordt je voor de betreffende persoon ook hoger getoond. Bovendien vormen Stories een goede wijze om mensen te wijzen op een nieuwe post, die misschien niet altijd goed zichtbaar zijn via de normale feed. Binnen Instagram vormen Stories in principe een extra kanaal om je volgers te bereiken en vast te houden.
Meer tips? Je leest ze hier!