Digitalisering is in opkomst, ook in de horeca. Voortdurend worden IT-oplossingen geïntroduceerd om de bedrijfsvoering te ondersteunen en om de uitstraling van horecabedrijven te verbeteren. Een van de mooiste, nieuwe IT-toepassingen voor de horeca, is de digitale informatiezuil. Met een digitale informatiezuil voor de deur van je horecazaak kun je voorbijgangers verbazen met de mooie gerechten die je serveert. Door de aantrekkelijke presentatie van je menukaart in woord en beeld vergroot je de impact van je zaak. Geconfronteerd met de gelikte presentatie van jouw menukaart krijgen passanten buiten al trek. Dat maakt de informatiezuil een perfect promotiemiddel.
Digitale informatiezuilen zijn toegankelijk voor elke leeftijdsgroep
De software van de digitale informatiezuil is in de praktijk getest. Dat is belangrijk, want effectieve toepassing van de informatiezuil staat of valt bij positieve gebruikerservaringen. Alleen als de digitale informatiezuil je op een prettige manier door de menukaart heen loodst, zal een klant de informatiezuil waarderen en gebruiken. Om laagdrempelig gebruik van de digitale informatiezuil te waarborgen is de zuil voorzien van een touchscreen. De superhandige gebruiksinterface wordt in een oogwenk door de gebruiker doorzien. Zo intuïtief werkt de software! Het is dan ook geen wonder dat in de praktijk gebruikers van alle leeftijden niet meer zijn weg te slaan bij een digitale informatiezuil.
Wegfilteren van allergenen
Door de toegankelijkheid van de informatie kan de digitale informatiezuil veel meer informatie over de gerechten presenteren dan een traditionele menukaart. En dat gebeurt op een super toegankelijke manier. Per gerecht kan extra informatie snel en helder worden weergegeven. Denk daarbij aan gloedvolle beschrijvingen van de gerechten, informatie over allergenen, het aantal calorieën of de herkomst van de ingrediënten.
In de horeca wordt steeds meer nadruk gelegd op allergenen in het gerecht. Dat is terecht, want je zit niet te wachten op mensen die een allergische reactie krijgen nadat ze bij je hebben genoten van een heerlijke maaltijd. Daarom kan een gebruiker een of meer allergenen aangeven, zodat alleen gerechten worden getoond zonder deze allergenen. Zo kan, zonder dat de bediening hoeft te worden geraadpleegd, een klant met een of meerdere allergieën zelf zijn maaltijd samenstellen. Hoe handig is dat!
Een digitale informatiezuil is eenvoudig te beheren
Natuurlijk verandert de menukaart van je horecazaak regelmatig. Je wilt tenslotte niet op de automatische piloot blijven drijven. Bovendien wil je reguliere klanten ook verrassen met nieuwe specialiteiten. Door de geavanceerde opzet van de software kun je nieuwe gerechten gemakkelijk vastleggen. Zo kun je zelf de nieuwe menukaart samenstellen en zelf aangeven wanneer de nieuwe menukaart van start gaat. Pas vanaf die datum zijn de nieuwe gerechten te bewonderen voor de klanten.
Natuurlijk komen er ook foute figuren in je horecazaak, dat valt niet te voorkomen, en dan is een digitale informatiezuil een makkelijke prooi voor vandalen en hufters. Daarom is bij het ontwerp van de informatiezuil speciaal aandacht besteed aan een hufterproof ontwerp en eersteklas, stevige materialen, zodat de informatiezuil lang meegaat.
Jouw hippe horecazaak in de schijnwerper
Met een digitale informatiezuil in je horecazaak profileer je jouw zaak op een hippe, eigentijdse manier. Om de informatiezuil integraal onderdeel te laten zijn van je zaak, wordt de zuil voorzien van je eigen bedrijfslogo en is de weergave van de scherminformatie conform je eigen huisstijl.
Zet je horecazaak in de schijnwerper en kijk snel verder naar wat een digitale informatiezuil voor jouw horecazaak kan betekenen!