In de huidige maatschappij – en dan vooral de zakenwereld – kan het belang van een goede website niet meer onderschat worden. Een online aanwezigheid is zo belangrijk voor het succes van een bedrijf dat organisaties en ondernemingen vooral veel aandacht en geld besteden aan het optimaliseren daarvan. Er zijn jammer genoeg ook heel wat bedrijven die de aanmaak van een website niet zo serieus nemen en dat leidt vaak tot sites die niet aantrekkelijk zijn.
Het gevolg? Minder bezoekers die geconverteerd worden in klanten en dus minder succes. Webdesign is precies wat het voor bedrijven mogelijk maakt om meer bezoekers aan te spreken en een webdesign bureau is dan ook dé specialist om beroep op te doen!
Het belang van een aantrekkelijke website
De eerste indruk is vaak de belangrijkste en bij een website is dat niet anders. We baseren ons als mens op het uiterlijke aspect van iets en kennen er op basis daarvan kwaliteiten aan toe. Ook bij het bezoeken van een website is dit het geval en ondernemers willen dan ook zo veel mogelijk uit hun online aanwezigheid halen!
Bezoekers van een site oordelen maar al te vaak op basis van wat ze zien en ondernemers beseffen dit ook. De aandacht vastnemen en vasthouden in de eerste minuut van een bezoek is essentieel om klanten aan te trekken en te interesseren. Dat is precies waar een goed webdesign voor zorgt!
Wat is nu een goed design?
Een goed webdesign is dus essentieel om een goede eerste indruk te geven. Maar wat bepaalt nu of een design goed is? Dit hangt volledig van in welke sector het bedrijf actief is, maar er kunnen gelukkig enkele algemene voorwaarden gesteld worden.
Ten eerste is er nood aan een verzorgd, aantrekkelijk uiterlijk. Overduidelijke en vervelende spelfouten zijn uit den boze en pop-ups moeten zowel op het vlak van tekst als beeldmateriaal in balans zijn. Neemt één van deze factoren de bovenhand dan kan dat al ten koste gaan van de aandacht van de bezoeker!
Wanneer is te veel te veel?
Webdesign vereist creativiteit, de mogelijkheid om keuzes te maken en ook het besef dat een design méér dan enkel mooi moet zijn; het moet ook functioneel zijn. Een specialist kan afwegen tussen een website die precies moet zijn zoals het hoort of één die meer weg heeft van een kunstwerk.
Elke keuze heeft een doordachte reden en dat is precies waar webdesign zich mee bezighoudt. Het is immers niet de bedoeling dat de website overloopt van de tekst en kleuren: dat zal er alleen maar voor zorgen dat bezoekers sneller afhaken en je dus een potentiële klant kwijt bent. En dat is precies waar webdesign ondernemers en merken bij helpt!
Meer weten over goed webdesign? Kijk dan eens op de website van Ofz.io Webontwikkelaars