Jij bent overtuigd van jouw producten. Nu is het nog zaak je klanten te overtuigen. Met POS materiaal trek je de aandacht van de klant. POS staat voor Point of Sale. Met dit promotiemateriaal licht je producten uit jouw collectie uit en vestig je er de aandacht op. Dit doe je door middel van bijvoorbeeld displays, raamstickers en posters, maar ook met vlaggen en banners. Hoe langer de periode dat je het Point of Sale materiaal wilt gebruiken, hoe steviger het materiaal dat je gebruikt. Er zijn verschillende redenen om POS materiaal te gebruiken. Lees in dit artikel alles over de verschillende toepassingen.
Waarom gebruik je POS materiaal?
De zichtbaarheid van producten vergroot je enorm als je ze op een andere manier uitstalt buiten de gewone winkelrekken. Dit kan je tijdelijk doen om de aandacht op een actie of een nieuw product te vestigen. Laat je klanten kennismaken met een product door het op een strategische plek te positioneren waar ze er niet omheen kunnen. Ook kan je voor een langere periode producten uitstallen bij de kassa. Gebruik Point of Sales materiaal om je klant tot aankoop te bewegen. Wat is het voordeel van dit product? Door specifieke producten in de spotlights te zetten stimuleer je de verkoop. Je onderscheidt je van de concurrent en haalt consumenten over die meestal pas in de winkel hun definitieve keuze maken. Gaat de klant nu niet tot aankoop over, dan blijft de herinnering vaak wel hangen en dit kan alsnog leiden tot de aankoop van jouw product in de toekomst.
Een complete campagne?
Is jouw Point of Sale materiaal onderdeel van een complete campagne? Besteed het projectmanagement van begin tot eind uit. Schrijf jij een prijsvraag uit gekoppeld aan de introductie van een nieuw product? Het management hiervan kan je eenvoudig uitbesteden. Zo weet je zeker dat de campagne in goede banen wordt geleid. Van de voorbereiding en de aftrap tot het uitreiken van de prijzen en het weer ophalen van de Point of Sale materialen uit de winkel. Zo heb je alles rondom jouw Point of sales materiaal van A tot Z tot in de puntjes geregeld. Laat het promotiemateriaal voor jou werken in plaats van andersom. Dan heb je maximaal rendement en gemak en uiteindelijk dus ook het beste resultaat.